Alla inlägg under januari 2014

Av Maria - 26 januari 2014 23:04

Ingen träning sen i torsdags, dels lat dels hetskisk helg med trotsiga barn och annat skit.
Nåja, imorgon är det dags igen! 9 dagar till bukplastik och jag har planerat att träna på 8 av dom, känns ju osannolikt att hinna/orka på dagen då operationen sker. Men nu ska här tränas så kroppen får jobba innan det 4 veckors tråkig vila:)

Annars har det var en så där helg då, barnen passar ju så klart på att trotsa allihopa på en gång så det blir extra jobbigt. Lite lugnare idag, dottern och jag var i stan och köpte kläder. Hon tyckte det var kul... en stund;) Haha själv hade jag kunnat vara där i evigheter om det nu inte hade kommit mer och mer folk, *ryser*.... Men nu har dom äntligen lite mer kläder som passa:)

Mår tyvärr skit psykiskt fortfarande, ser ut och vara det gamla vanliga, lär väl må såhär i veckor eller månader innan jag får må bättre igen. Surt värre... Ska tack och lov till doktorn om en vecka och hoppas han kan hjälpa mig att få kontakt med en psykolog. Har själv försökt men nä, botten napp. Skitsvårt att skriva såna remisser själv och på mitt förra vc skrev min dåvarande doktor en remiss som fick avslag och det enda hon sa var att ja det var ju synd sen inget mer med det...
Fick ingen mer hjälp och när man redan mår så jävla dåligt orkar man liksom inte (sån är jag iallafall), så jag sket i det. Men nu hoppas jag kunna komma nån vart och få bra hjälp.
Hade psykologkontakt innan jag flyttade till Göteborg, det var 10 år sedan. Så jag har försökt länge på egen hand och försökt ignorera det faktum att jag mår dåligt och tagit mig för saker, utbildning t ex och sedan upptäckt att jag tagit mig vatten över huvudet, brutit ihop och därmed mått ännu sämre.
Har höga studieskulder för absolut ingenting (KOMVUX ska väl tilläggas, har bara gått grundskolan)... Jävla skit men ja, så är det.
Som sagt, nu hoppas jag på en ny vänding och chansen att få må bättre igen!

Loke i nya kläder

Freja i nya kläder

Av Maria - 24 januari 2014 21:27

+0.3 kg på vågen idag, väntat att det skulle vara plus, missköte ju mig fre, sön och mån och det bestraffar ju sig.
Utan träning så hade det säkert vart ett större plus så jag är glad att jag körde alla dom 7 träningspassen jag gjort sen i lördags.
Nästa vecka kommer det bli minus iallafall!

Det vart ett minus runt midjan däremot, -3 cm på ett par veckor. Något positivt :)

Av Maria - 22 januari 2014 23:20

Jag kör vidare med mina dubbla träningspass (körde två igår också) 30 min på motionscykeln och 36 min styrka idag! Haha och det är konstigt, man känner sig liksom väldigt vältränad direkt efter träningen och under, synd bara att man inte är det på riktigt... än!;)

Hade lite tur i förmiddags också och hann ta en tupplur på en timme medans Ymer vilade. Vi vilade tillsammans, mysigt värre<3
Det gav mig energin att köra på idag också.

Men jag är väldigt taggad för tillfället! Hoppas bara inte vågen förstör det för mig på fredag.
För trots träning så åt jag dåligt fre, sön och mån... Nåja, bara att bita ihop och se sanningen i vitögat. Hoppas det inte är allt för deprimerande, plus väntar jag mig men håller tummarna för ett milt.

Fast jag tror inte ett plus snor mitt taggade jag just nu, längtar till träningen på kvällen även om det kan vara segt att komma igång ibland.
Det är go go GO som gäller!:)

Av Maria - 20 januari 2014 13:10

Idag fyller yngsta sonen 1 år, vid den här tiden hade han kommit ut och låg och mös på min mage. Hade dock en tuff start då han låg skumt i magen så när han efter möda och besvär äntligen kom ut hade han svårt med andningen och vart lite tillplattad i ansiktet. Men det bättrade på sig snabbt som tur är.

Hade min mamma med på förlossningen, helt underbart stöd och jag är så glad och lycklig över att hon var med<3

Inte nog med att han fick ett tuff start från början, när han var 11 dagar blev han inlagd på intensiven då han hade RS, hade slangar och bandage lite över allt. Ni ser en bild från sjukhuset i lilla collaget.
Vi blev kvar två veckor innan vi äntligen fick åka hem.

Så ingen optimal början för min lille plutt men nu är det 1 år senare och det är konstant full fart i honom. Har ju börjat gå nu, haha så ingen lugn stund här inte!;)

Grattis till min älskling<3

Sista magbilden, nyfödd, bild från när han hade RS och idag, glad 1 åring:)

En av mina favorit bilder!

Med storebror<3

Med storasyster<3

Runt 3 mån

Älsklings sysselsättning!:)

Av Maria - 19 januari 2014 21:37

Imorgon påbörjar jag en tuff vecka, dubbla träningspass nästan varje dag men va fan, jag älskar det!
Har vilodag idag och abstinens, haha!;)

Såhär ser veckan ut:

Måndag: Kondition minst 30 min och 30 min styrka
Tisdag: Minst 30 min kondition
Onsdag: Minst 30 min kondition och 30 min styrka
Torsdag: Minst 30 min kondition
Fredag: Minst 30 min kondition och 30 min styrka
Lördag: Minst 30 min kondition och 30 min styrka
Söndag: Vila

Funderar på att utöka styrkan till 40 min senare under veckan men har inte bestämt mig än. Kondition innefattar löpning eller/och motinscykling för tillfället.

Min yngsta fyller år imorgon också, kommer äta lite god mat (thaigryta), tårta och lite kakor. Inget jag har ångest över som förr, nu när jag tränar känner jag att det inte gör så mycket:)

Av Maria - 18 januari 2014 23:30

Idag blev det två väldigt sena pass, 30 min på motionscykeln och 33 min styrka med min kettlebell!
Det var den sista träningen för denna veckan, imorgon har jag vila igen, hade det igår också, båda planerade.

Känns jäkligt bra och jag är stolt över att jag trots allt kommit igång så bra!:)

Lite mindre än tre veckor till bukplastiken och jag fortsätter köra på tills dess. Ser ju inte framemot träningsförbudet men fan va skönt att bli av med all hängande hud på magen...

Totalt denna veckan blev det med promenader, löpning och motionscykling 3.85 mil, 2648 kcal brända (styrketräning medräknat där också) och totalt rörde jag mig 8 tim 13 min.

Helt ok siffror med satsar på ännu bättre nästa vecka!

Av Maria - 17 januari 2014 08:32

Träning och 5:2 dieten funkar bra!

Av Maria - 16 januari 2014 22:29

Tänkte skippat mitt styrkepass med min kettlebell idag då jag vart trött och seg men så gick jag in på min sida på Viktklubb för att kolla runt lite och såg att jag fått en ny kommentar i mitt förra inlägg jag skrev där.
En väldigt fin kommentar och jag blev verkligen jätteglad.
En tjej hade sett min artikel och bilder och blev därför medlem. Hon vägde som när jag började och skulle nu ta tag i det och börja sin egen resa. Hon blev inspirerad av min resa.

Jag vill verkligen vara en inspiration och visa andra att det går även om man väger jättemycket och till alla andra också så klart!:)
Känner mig ärad att folk läser om mig och/eller ser mina bilder och själva bestämmer sig för att ta tag i vikten.

Kommentaren gav mig en push framåt och jag körde mitt styrkepass som planerat trots allt!

Känns underbart gott nu!
Ibland behöver man en spark i baken, även om kommentaren i sig inte handlade om något sånt. Men den fick igång mig iallafall!:)

Så 31 min styrka och dessutom 7.2 km promenad sammanlagt blev det tillslut!

Imorgon är det vila, skönt det då jag tränat 5 dagar på raken nu. Och vägdag dessutom, håll tummarna att det blir minus!:)

Presentation

Tre barns mamma på 28 år som varit överviktig nästan hela mitt liv. Tog tag i vikten 2006 när vågen stannade på hela 145 kg, väger nu 75 kg och fokuserar på att slimma min kropp och få muskler.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards