Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Done and done!

Av Maria - 28 augusti 2014 22:17

Idag fick jag allt till det, 10 km promenad och 14 min intensiv cirkelträning med "7 min" appen. Och intensivt var det minsann, svetten rann och kroppen var som gelé efteråt.
Man kör 12 övningar och kan välja hur lång tid man vill att övningarna ska vara, 15 sek är kortaste och 90 sek längsta. Jag kör 60 sek (näst längsta), lite väl länge i vissa övningar men men det kändes rätt bra ändå. Rekommenderas iallafall!

Sen hade jag visserligen lite hinder när jag höll på, en liten kille på 1.5 år som tyckte det var fruktansvärt roligt att klänga på mig när jag gjorde övningarna som gjordes på golvet. Haha, kunde ju inte bli arg heller, så är det ju att ha barn och det gjorde ju bara allt roligare!;)

Imorgon ska jag köra igen och dessutom styrka på det.
Ska ju komma igång med träningen ordentligt nu, gäller bara att köra några pass så blir det till en härlig vana igen!

Busungen ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 september 2014 23:25


Trots att dagens cirkeltränings pass var segt och jobbigt så gjorde jag framsteg. Klarade plankan 1 min båda gångerna jag gjorde det! Så jäkla stolt, speciellt efter andra omgången då jag var helt slut och det krävdes verkligen styrka och fokus för a...

Av Maria - 5 september 2014 21:36

Började med intensiv cirkelträning 28:e augusti och har sedan dess kört 7 pass (7 min appen, 7 MWC heter den). Kör 1 min på varje del (12 st) sedan jag började och första gången var skitjobbig och jag orkade inte mycket, på den korta tid jag tränat ...

Av Maria - 27 augusti 2014 22:58

Hehe, att försöka sig på 5:2 när jag har PMS funkade väl sådär men på't igen bara! Tänker inte deppa ihop utan det är bara att släppa det och köra vidare. 126 dagar till 31/12 och då ska jag gått i mål. Har ca 10 kg kvar så det bör ju inte vara o...

Av Maria - 25 augusti 2014 21:49


Lite frånvaro igen ;) Imorgon börjar jag med 5:2 dieten, även om jag inte är för dieter så funkade den bra senast jag körde. Börjar på en fastedag och får max äta 500 kcal, får se hur jag delar upp det. Har några kvarg hemma, lite kalorier och m...

Av Maria - 3 augusti 2014 08:59


Efter en hyfsat kass natt, lillen sov oroligt så varken jag, han eller maken fick mycket sömn inatt. Så vaknade Ymer och var sitt gamla busiga jag igen :) Man ser att han håller på med tungan vid gluggen när han inte har nappen, hihi, ser lite funde...

Presentation

Tre barns mamma på 28 år som varit överviktig nästan hela mitt liv. Tog tag i vikten 2006 när vågen stannade på hela 145 kg, väger nu 75 kg och fokuserar på att slimma min kropp och få muskler.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards