Alla inlägg den 5 september 2014

Av Maria - 5 september 2014 21:36

Började med intensiv cirkelträning 28:e augusti och har sedan dess kört 7 pass (7 min appen, 7 MWC heter den).
Kör 1 min på varje del (12 st) sedan jag började och första gången var skitjobbig och jag orkade inte mycket, på den korta tid jag tränat med appen har jag dock redan gjort framsteg!

Till exempel, stolen, när man sitter mot väggen som på en stol, orkade kanske 10-20 sek första gången och nu senast orkade jag hela minuten. Det svider ju som fan i låren framförallt men koncentrerar jag mig och andas lugnt så funkar det bra.
Även på plankan har jag bättrat mig, där klarade jag knappt 20 sek kanske första gången och nu orkar jag 45-50 sek, vilket visserligen är irriterande då jag ju vill orka en minut... Men imorgon så!
Är som sagt 12 st olika delar kan man säga och jag kör då 1 min på varje. Men jag kör även gånger två, alltså först en gång och vilar sedan 5-10 min innan jag tränar en gång till, blir ca 30 min träning. Planerar att köra det gånger tre nån dag snart också men stressar inte, utan tränar på som jag gör nu ett tag till.

Känns riktigt skönt att jag är på G med träningen nu! Gäller bara att komma till rätta med kosten också men jag måste helt enkelt vara ärlig mot mig själv. Vill jag fortsätta såhär och gå upp mer eller vill jag vara hälsosam och fit? Svaret är ju enkelt och jag har börjat bättra mig, måste dock bli ännu bättre. Får i mig alldeles för mycket socker nu och har gått upp ett par kilo senaste veckorna... Gillar jag inte alls men det är ju bara mitt eget fel.
Nu gäller det att fokusera och tänka på målet, 65 kg, snygg och fit!

Före 30 min cirkelträning.

Efter 30 min cirkelträning, svettig och halvt död ;)

Vill inte se ut som på vänstra bilden igen, aldrig någonsin!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tre barns mamma på 28 år som varit överviktig nästan hela mitt liv. Tog tag i vikten 2006 när vågen stannade på hela 145 kg, väger nu 75 kg och fokuserar på att slimma min kropp och få muskler.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards