Alla inlägg den 30 maj 2014

Av Maria - 30 maj 2014 23:05

Klämdag idag så jag har vart hemma med barnen. Haft det riktigt trevligt, lite bråk och skiv men så är det ju med syskon, hihi.
Köpte såpbubblor, en jättehitt som vanligt och dom två stora gick hela vägen hem och blåste fina bubblor. Roligt då man såg hur många som vi gick förbi log glatt och tittade drömmande på bubblorna som flög förbi.
Minstingen fick inga bubblor men nya nappar då vi lyckats slarva bort många, dom dyker väl upp men det är aldrig fel att ha fler;)

Träningen då? Den blev av, tillslut. Sköt på den ett tag då jag seriöst inte hade ett dugg lust först, latmasken tog över lite. Men jag satte på mig träningskläderna en stund innan träning, inga ursäkter att slippa då jag ju ändå klätt om då liksom (hehe, logik på hög nivå).
Knuffade undan alla negativa tankar, körde igång och efter bara ett par minuter så var den underbara jag-älskar-att-träna-och-känna-hur-kroppen-jobbar känslan tillbaka!
Svetten rann och armarna (framför allt) värkte och 62 min senare hade jag kört klart mitt styrkepass, fucking underbart!

Börjat kika på ny vikt när det gäller nästa köp av kettlebell, ska nog satsa på en 4 kg och en 6 kg. Kommer ju öka senare men det kommer nog duga än så länge.
Känner iallafall att min 2 kg är alldeles för lätt. Måste köra många repitioner för att känna att musklerna jobbar. Just nu kör jag 6 övningar, 20 rep*5 två gånger om.
Inget emot det dock och kör ju hellre så än inte alls tills jag har råd att slösa ut lite pengar på ett par nya.

Mina två finingar blåser bubblor<3

Glad då jag kommit i mina träningskläder tillslut;) Ny topp också:)

Flexa det lilla du har!

Presentation

Tre barns mamma på 28 år som varit överviktig nästan hela mitt liv. Tog tag i vikten 2006 när vågen stannade på hela 145 kg, väger nu 75 kg och fokuserar på att slimma min kropp och få muskler.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards