Alla inlägg under maj 2014

Av Maria - 20 maj 2014 10:38

Andra dagen med lchf nu då, känns toppen hittills. Godissug har jag men jag står emot, vet ju att det blir bättre om några dagar.
Det är dessutom en bra årstid att börja äta lchf på då färska jordgubbar (inte svenska än här dock) finns i affären, det med grädde är ju gudomligt gott!!

Träning blev det ingen igår då lillen var seg att söva och när det väl var klart hade jag noll lust att göra det.
Kör efter middagen idag när barnen är vakna istället, då har jag ingen ursäkt iallafall att slippa;) Sen fattar jag inte ens varför jag skippar det då jag älskar att träna men det blir alltid såhär efter uppehåll (har ju vart sjuk till och från i nästan 3 veckor)... Men det är bara att komma igång så återkommer den underbara känslan igen!:)

Tummen upp för att lchf funkar bra :)

Av Maria - 19 maj 2014 11:04

Det finns inte mycket som funkar för min del när det gäller sötsug men något som funkat allra bäst är lchf. Åt det förra året och mådde toppen plus att jag inte hade något behov av godis och dyl alls. Hoppas på samma känsla igen då jag idag började med lchf igen, kör inte strikt utan mer liberalt.
Är ju inte för vikten i första hand utan för hälsan, min kropp har fått i sig alldeles för mycket socker/snabba kolhydrater på senaste och istället för att fortsätta äta så och intala sig själv att man skärper sig "imorgon" så tar jag tag i det nu innan det ballar ut totalt.
Känns som ett bra beslut och jag har lagt upp en bra plan så det ska funka bra både hälsomässigt och ekonomiskt:)

Träning senare idag också, hoppas få ihop 1 timme styrka med fokus på armarna. Ser framemot det!

Av Maria - 18 maj 2014 23:04

Ojoj, det var ett bra tag sedan jag skrev ett inlägg här, tappade skrivlusten helt enkelt men den börjar så smått komma tillbaka nu.

Har inte hänt så mycket spännande sen senast. Magen läkte bra efter bukplastiken och jag var som vanligt igen efter 3 veckor, nu har jag dessutom börjat fatta att detta är magen jag har nu, haha!;)

Vikten vet har jag ingen aning om, inte haft batteri i vågen sedan början av mars men kläderna sitter som vanligt så runt 75 kg kan jag tänka. Kör på att mäta mig istället och den 27:e är det andra mätningen på G, tror dock inte hänt mycket då jag vart sjuk till och från i tre veckor nu så träningen har uteblivit... Men jag går runt 4-5 mil/vecka så helt stillasittande är jag inte.
Imorgon ska jag träna styrka, kettlebell och gummiband är det planerat, ser faktiskt fram emot det!

Börjat arbetsträna också, är på en Secondhand butik ett par timmar 5 dagar i veckan för tillfället men ska öka timmarna snart då det går toppen!:)

Barnen då? Jo det går bara bra för dom alla, växer så det knakar och är i olika faser i livet, vilket inte är helt lätt alla gånger. Mycket bråk men mest mys, lek och kärlek så klart<3
Min stora tjej är ju 5.5 år nu och det märks att det är kompisar som börjar gälla nu, min äldste son på 4.5 år är inne i en period med mycket trots och bråk men han varvar det med underbara stunder också som tur är:) Så har vi vår yngsta, han går ju på dagis sen mitten av mars och det har bara gått toppen! Han trivs och passar in bra, dessutom börjar han lära sig mer och mer ord lite smått som äta, mat, banan, mjölk, nana(sova) och lite sånt, himla kul!:)

Bjuder på lite bilder som avslutning.

Min fina tjej<3

Min nya kropp :)

Från i påskas.

Min lille plutt, från i påskas hos mina föräldrar i Småland:)

Tänka sig att jag har höftben ;)

Jag och Ymer<3

Sommaren 2014 vs 2006 :)

Presentation

Tre barns mamma på 28 år som varit överviktig nästan hela mitt liv. Tog tag i vikten 2006 när vågen stannade på hela 145 kg, väger nu 75 kg och fokuserar på att slimma min kropp och få muskler.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards